Kaartverkoop in tijden van corona

Waar kan je rekening mee houden tijdens het bestellen van je kaarten? Wat gebeurt er als je opeens klachten krijgt of als de voorstelling helaas niet door kan gaan? Je leest het hieronder bij de veelgestelde vragen.

Heb je vragen over je bezoek in tijden van corona? Lees meer ⟶

Veelgestelde vragen

  • Naast wie mag ik zitten in de zaal?

    Ga je met iemand naar de voorstelling met wie je een huishouden vormt? Dan kan je twee 'aansluitende plaatsen' bestellen. Bij de aaneengesloten plaatsen zit je naast elkaar en tussen de 'enkele plaatsen' zit anderhalve meter afstand. Als je met iemand komt waar je afstand van moet houden, kan je dus twee 'enkele plaatsen' bestellen.

  • Waar zit ik straks in de zaal?

    Je koopt een kaartje zonder rij- en stoelnummer en zoekt voor aanvang een plekje in de zaal. In de grote zaal van de Koninklijke Schouwburg kan je wel van tevoren kiezen tussen balkon en zaal. Tussen alle plekken zit minstens 1,5 meter afstand, tenzij je een eenheid vormt.

  • Ik heb een kaartje gekocht, maar ik heb gezondheidsklachten of een huisgenoot met koorts op de dag van de voorstelling. Wat moet ik doen?

    Als je last hebt van onderstaande klachten op de dag van de voorstelling, laat je dat weten via kassa@hnt.nl of 088 3565356. Je kan niet naar de voorstelling komen, maar kan de kaarten inruilen voor een nieuwe voorstelling of tegoedbon.

    1. Heb je verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, keelpijn, lichte hoest of verhoging (tot 38 graden Celsius)? Blijf thuis!  

    2. Heb je verkoudheidsklachten en koorts (boven 38 graden Celsius) en/of benauwdheid? Blijf thuis, en dat is ook van toepassing op huisgenoten.

  • Hoe reserveer ik een rolstoelplek?

    Stuur een mailtje naar kassa@hnt.nl met de titel van de voorstelling, de aanvangstijd en of je met één of twee personen komt. Je kan ook telefonisch je kaartje reserveren via 088 3565356.

  • Kan ik ook kaarten reserveren?

    Ja, je kan ook kaarten reserveren. Stuur een mailtje naar kassa@hnt.nl of bel de kassa 088 3565356. Je reservering vervalt 7 dagen voor de voorstelling. 

  • Kan ik aan de deur een kaartje kopen?

    Ja dat kan, de kassa van de Koninklijke Schouwburg is een uur voor aanvang open. De kassa van Theater aan het Spui en de kassa van Zaal 3 zijn anderhalf uur voor aanvang geopend.

  • Kan ik kaarten bestellen met mijn Ooievaarspas?

    Je kan per mail (kass@hnt.nl) of telefonisch (088 3565356) een kaartje bestellen met je Ooievaarspas. Online is dit helaas niet mogelijk. Er wordt naar je pasnummer gevraagd en we maken een reservering voor je. Vervolgens ontvang je per mail een iDeal betaallink, zodat de kaarten afgerekend kunnen worden en je de e-tickets kan downloaden. Vergeet je Ooievaarspas niet mee te nemen op de dag van de voorstelling, zodat je die kan laten zien. 
  • Wat gebeurt er met mijn kaarten op het moment dat de voorstelling i.v.m. het coronavirus niet door kan gaan?

    Als de voorstelling niet gespeeld kan worden, stellen we je op de hoogte en ontvang je een voucher voor Het Nationale Theater. De voucher is inwisselbaar voor een voorstelling naar keuze en is twee jaar geldig.

  • Ik heb kaarten voor een voorstelling tussen 12 maart en 25 juli die is geannuleerd of verplaatst. Wat moet ik doen?

    Je vindt hier alle antwoorden op vragen over geannuleerde en verplaatste voorstellingen.

 

Algemene informatie

Openingstijden kassa 

De kassa van de Koninklijke Schouwburg is een uur voor aanvang van de voorstelling open. De kassa's van Theater aan het Spui en Zaal 3 zijn anderhalf uur voor aanvang open. 

Telefoon

088 3565356 (ma - vr 14.00 tot 18.00 uur)

Mail

Mail met vragen of problemen naar kassa@hnt.nl.

Telefonisch bestellen

Bestel je graag telefonisch? Dat kan. Je kan de kaarten achteraf direct via een e-mail met betaallink afrekenen, dan ontvang je de kaarten daarna meteen in je mailbox. Alleen een reservering plaatsen kan ook, deze vervalt 7 dagen voor de voorstelling. Ontvang je de kaarten liever per post? Dat kan tot 3 werkdagen voor de voorstelling. De verzendkosten bedragen € 3,-. 

Kortingen & acties

Kortingen en acties zijn geldig op rang 1 t/m 3 en niet in combinatie met elkaar.

Persoonlijke gegevens

Indien je kaarten voor een voorstelling hebt aangeschaft waarbij een wijziging plaatsvindt, ontvang je een persoonlijk bericht. Het is daarom erg belangrijk om je contactgegevens zo volledig mogelijk in te vullen en deze goed te controleren. Ons privacy-statement vind je op www.hnt.nl/privacy. 

Retourneren of ruilen

Ruilen voor een andere voorstelling of een tegoedbon kan kostenloos tot op de dag van de voorstelling. Je kan er ook voor kiezen je aankoopbedrag retour te ontvangen. Dat kan telefonisch of via e-mail tot 15.00 uur op de dag van de voorstelling. Bij ochtend of middagvoorstellingen is dit mogelijk tot de dag voor de voorstelling. 

Verloren kaarten
Kaarten kwijt? Bij de kassa kan je tegen administratiekosten van € 2,- kopiekaarten krijgen.

Slechthorenden

De Grote Zaal van de Koninklijke Schouwburg beschikt over een radiografische installatie voor slechthorenden. Je kan op vertoon van je toegangsbewijs een hoofdtelefoon ophalen bij de informatiebalie in de foyer. In Theater aan het Spui, Zaal 3 en HNT Studio's is geen installatie beschikbaar.

Mindervaliden

Voor rolstoelgebruikers zijn in de Grote Zaal van de Koninklijke Schouwburg en in beide zalen van Theater aan het Spui een aantal rolstoelplaatsen gereserveerd. Indien je  van deze plaatsen gebruik wilt maken, neem dan tijdig contact op met de kassa via 088 3565356 of via kassa@hnt.nl.

Laatkomers

Laatkomers lopen het risico na aanvang niet of later toegelaten te worden tot de voorstelling. Mobiele telefoons dienen voor aanvang uitgezet te worden. Het is op geen enkele locatie toegestaan om foto-, film- en/of geluidsopnamen te maken.

Ooievaarspas

Je kan per mail (kass@hnt.nl) of telefonisch (088 3565356) een kaartje bestellen met je Ooievaarspas. Online is dit helaas niet mogelijk. Er wordt naar je pasnummer gevraagd en we maken een reservering voor je. Vervolgens ontvang je per mail een iDeal betaallink, zodat de kaarten afgerekend kunnen worden en je de e-tickets kan downloaden. Vergeet je Ooievaarspas niet mee te nemen op de dag van de voorstelling, zodat je die kan laten zien. 

Smart Tickets

Voor de voorstellingen van Harrie Jekkers in verkopen wij in samenwerking met ons kassasysteem Ticketmatic extra veilige e-tickets om doorverkoop tegen te gaan. Dit houdt in dat je je toegangsbewijzen niet per e-mail of post ontvangt, maar dat ze alleen te vinden zijn in de Ticketmatic app op je smartphone. Deze app kan je downloaden in de AppStore of de Playstore. De gekochte tickets worden pas twee uur van tevoren actief en kunnen op deze manier niet worden doorverkocht. Meer informatie en de juiste gebruikswijze >

Koninklijke Schouwburg

Korte Voorhout 3, 2511 CW Den Haag

Rangindeling Koninklijke Schouwburg

Op dit moment kan je kaarten kopen voor twee verschillende rangen: de zaal en het balkon. Tussen elke zitplaats (of twee aansluitende zitplaatsen) worden twee stoelen vrijgehouden om de anderhalve meter afstand te bewaren.

Portemonneeloze pauze

In de Koninklijke Schouwburg zijn bij vrijwel alle voorstellingen zowel een drankje in de pauze als de bewaakte garderobe bij de prijs inbegrepen. Indien de voorstelling geen pauze heeft, krijg je het drankje na afloop. In Theater aan het Spui en Zaal 3 geldt geen portemonneeloze pauze.

Theater aan het Spui

Spui 187, 2511 BN Den Haag

Garderobe

De garderobe van Theater aan het Spui is onbewaakt. Je kunt je waardevolle spullen kosteloos opbergen in een kluisje.

Zaal 3

De Constant Rebecqueplein 20a, 2518 RA Den Haag

Voor meer informatie over Zaal 3 kun je terecht www.zaal3.nl. 

Cookies

We maken gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content van derden af te beelden, zoals ook video’s, en voor verschillende andere toepassingen. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door ‘akkoord’ te klikken, stem je hiermee in. Als je niet akkoord bent, kan je via de knop ‘Instellingen aanpassen’ je voorkeuren opgeven. Meer informatie…

Cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. Zo wordt uw winkelmandje onthouden tijdens de bestelling en kunt u inloggen op de website.

Maar cookies zijn ook nodig om de ervaring op de website te verrijken. Bijvoorbeeld media van derde partijen, zoals video's, gaan vaak gepaard met cookies. Ook houden we statistieken bij om de site doorlopend te verbeteren.

Als laatste worden cookies ook gebruikt om informatie rond onze marketing-activiteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk uit te kunnen uitvoeren.

Cookie instellingen