Kaartverkoop in tijden van corona

In juni verwelkomen we dertig bezoekers per zaal. Als de maatregelen worden versoepeld, wordt dit aantal per 1 juli opgehoogd naar honderd. Hoe bestel je een kaartje en waar moet je rekening mee houden? 

Ben je benieuwd naar hoe je bezoek er straks uitziet? Lees meer 
Heb je kaarten voor de periode van 12 maart tot en met 27 juli? Lees meer

Veelgestelde vragen

  • Hoeveel kaartjes kan ik bestellen per voorstelling?

    Je kan maximaal 2 kaartjes per persoon per voorstelling bestellen. Degene voor wie je een kaartje hebt gekocht, moet onderdeel zijn van je huishouden of sociale eenheid (bijvoorbeeld gezin, partners, huisgenoten).

  • Kan ik met iemand naar een voorstelling die geen onderdeel is van mijn huishouden? 

    Ja dat kan, maar bestel allebei zelf een kaartje. In de zaal zit je dan op 1,5 meter afstand van elkaar.

  • Kan ik zelf kiezen waar ik zit in de zaal?

    Nee, dat gaat helaas niet. Je koopt een kaartje zonder rij- en stoelnummer en krijgt voorafgaand aan de voorstelling een plekje toegewezen in de zaal.

  • Ik heb een kaartje gekocht, maar ik heb gezondheidsklachten of een huisgenoot met koorts op de dag van de voorstelling. Wat moet ik doen?

    Als je last hebt van onderstaande klachten op de dag van de voorstelling, laat je dat weten via kassa@hnt.nl of 088 3565356. Je kan niet naar de voorstelling komen, maar kan de kaarten inruilen voor een nieuwe voorstelling of tegoedbon.

    1.     Heb je verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, keelpijn, lichte hoest of verhoging (tot 38 graden Celsius)? Blijf thuis!  

    2. Heb je verkoudheidsklachten en koorts (boven 38 graden Celsius) en/of benauwdheid? Blijf thuis, en dat is ook van toepassing op huisgenoten

  • Hoe reserveer ik een rolstoelplek?

    Stuur een mailtje naar kassa@hnt.nl met de titel van de voorstelling, de aanvangstijd en of je met één of twee personen komt. Je kan ook telefonisch je kaartje reserveren via 088 3565356.

  • Kan ik aan de deur een kaartje kopen?

    Nee, je kan je kaartje alleen van tevoren bestellen via de website, per mail of telefonisch. 

  • Ik heb kaarten voor een voorstelling tussen 12 maart en 25 juli die is geannuleerd of verplaatst. Wat moet ik doen?

    Je vindt hier alle antwoorden op vragen over geannuleerde en verplaatste voorstellingen.

 

Algemene informatie

Centrale kassa van Het Nationale Theater

Voor kaartverkoop en informatie kan je overdag terecht bij de nieuwe dagkassa in de HNT Studio's (Schouwburgstraat 8). Vanwege de sluiting van onze panden in verband met de corona maatregelen zijn we op dit moment alleen telefonisch en via mail bereikbaar. Maandag t/m vrijdag van 12.00 tot 18.00 uur. 

De avondkassa op de locaties is in de Koninklijke Schouwburg vanaf 1 uur voor aanvang van de voorstelling geopend. In Theater aan het Spui en Zaal 3 is de kassa vanaf anderhalf uur voor aanvang geopend.

Telefoon

088 3565356 (ma - vr 12.00 tot 18.00 uur)

Balie

Het Nationale Theater verkoopt kaarten voor alle voorstellingen in de Koninklijke Schouwburg, Theater aan het Spui, Zaal 3 en de HNT Studio's. Let bij het kopen van kaarten goed op de locatie waar de voorstelling plaatsvindt.

Mail

Mail met vragen of problemen naar kassa@hnt.nl.

Telefonisch bestellen

Bestel je graag telefonisch? Dat kan. Je kan de kaarten achteraf direct via een e-mail met betaallink afrekenen, dan ontvang je de kaarten daarna meteen in je mailbox. Alleen een reservering plaatsen kan ook, deze vervalt dan na 7 dagen. Ontvang je de kaarten liever per post? Dat kan tot 3 werkdagen voor de voorstelling. De verzendkosten bedragen € 3,-. 

Kortingen & acties

Kortingen en acties zijn geldig op rang 1 t/m 3 en niet in combinatie met elkaar.

Persoonlijke gegevens

Indien je kaarten voor een voorstelling hebt aangeschaft waarbij een wijziging plaatsvindt, ontvang je een persoonlijk bericht. Het is daarom erg belangrijk om je contactgegevens zo volledig mogelijk in te vullen en deze goed te controleren. Ons privacy-statement vind je op www.hnt.nl/privacy. 

Retourneren of ruilen

Ruilen voor een andere voorstelling of een tegoedbon kan tot 3 werkdagen voor de voorstelling via de kassa. Hiervoor rekenen we administratiekosten van € 2,-. Kan je de voorstelling niet bezoeken vanwege gezondheidsklachten in de 24 uur voorafgaand aan je bezoek? Dan kan je je kaarten inruilen voor een nieuwe voorstelling of ontvang je een tegoedbon. 

Verloren kaarten
Kaarten kwijt? Bij de kassa kan je tegen administratiekosten van € 2,- kopiekaarten krijgen.

Slechthorenden

De Grote Zaal van de Koninklijke Schouwburg beschikt over een radiografische installatie voor slechthorenden. Je kan op vertoon van je toegangsbewijs een hoofdtelefoon ophalen bij de informatiebalie in de foyer. In Theater aan het Spui, Zaal 3 en HNT Studio's is geen installatie beschikbaar.

Mindervaliden

Voor rolstoelgebruikers zijn in de Grote Zaal van de Koninklijke Schouwburg en in beide zalen van Theater aan het Spui een aantal rolstoelplaatsen gereserveerd. Indien je  van deze plaatsen gebruik wilt maken, neem dan tijdig contact op met de kassa via 088 3565356 of via kassa@hnt.nl.

Laatkomers

Laatkomers lopen het risico na aanvang niet of later toegelaten te worden tot de voorstelling. Mobiele telefoons dienen voor aanvang uitgezet te worden. Het is op geen enkele locatie toegestaan om foto-, film- en/of geluidsopnamen te maken.

Smart Tickets

Voor de voorstellingen van Harrie Jekkers in seizoen 2019/2020 verkopen wij in samenwerking met ons kassasysteem Ticketmatic extra veilige e-tickets om doorverkoop tegen te gaan. Dit houdt in dat je je toegangsbewijzen niet per e-mail of post ontvangt, maar dat ze alleen te vinden zijn in de Ticketmatic app op je smartphone. Deze app kan je downloaden in de AppStore of de Playstore. De gekochte tickets worden pas twee uur van tevoren actief en kunnen op deze manier niet worden doorverkocht. 

Meer informatie en de juiste gebruikswijze vind je hier

Koninklijke Schouwburg

Korte Voorhout 3, 2511 CW Den Haag
De balie is geopend vanaf 1 uur voor aanvang van de voorstelling.

Rangindeling en zaalplattegrond Koninklijke Schouwburg

De Koninklijke Schouwburg is meer dan tweehonderd jaar oud. De zaal heeft een klassieke ronde vorm en de balkons worden ondersteund door pilaren. Hierdoor is het zicht op het toneel niet altijd goed. Op de eerste rang heb je volledig zicht op het toneel.

1e rang: volledig zicht op het toneel
2e rang: minder goed zicht op het toneel
3e rang: beperkt zicht
4e rang: slecht zicht op het toneel

Bekijk de gedetailleerde zaalplattegrond van de Koninklijke Schouwburg

Portemonneeloze pauze

In de Koninklijke Schouwburg zijn bij vrijwel alle voorstellingen zowel een drankje in de pauze als de bewaakte garderobe bij de prijs inbegrepen. Indien de voorstelling geen pauze heeft, krijg je het drankje na afloop. In Theater aan het Spui en Zaal 3 geldt geen portemonneeloze pauze.

Theater aan het Spui

Spui 187, 2511 BN Den Haag
De balie is geopend vanaf 1,5 uur voor aanvang van de voorstelling.
De voorstellingen in Theater aan het Spui zijn voornamelijk ongeplaceerd.

Garderobe

De garderobe van Theater aan het Spui is onbewaakt. Je kunt je waardevolle spullen kosteloos opbergen in een kluisje.

Zaal 3

De Constant Rebecqueplein 20a, 2518 RA Den Haag
De kassa van Zaal 3 opent 1,5 uur voor aanvang van de voorstelling.
De voorstellingen in Zaal 3 zijn voornamelijk ongeplaceerd. 

Voor meer informatie over Zaal 3 kun je terecht www.zaal3.nl. 

Cookies

We maken gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content van derden af te beelden, zoals ook video’s, en voor verschillende andere toepassingen. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door ‘akkoord’ te klikken, stem je hiermee in. Als je niet akkoord bent, kan je via de knop ‘Instellingen aanpassen’ je voorkeuren opgeven. Meer informatie…

Cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. Zo wordt uw winkelmandje onthouden tijdens de bestelling en kunt u inloggen op de website.

Maar cookies zijn ook nodig om de ervaring op de website te verrijken. Bijvoorbeeld media van derde partijen, zoals video's, gaan vaak gepaard met cookies. Ook houden we statistieken bij om de site doorlopend te verbeteren.

Als laatste worden cookies ook gebruikt om informatie rond onze marketing-activiteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk uit te kunnen uitvoeren.

Cookie instellingen