Kaartverkoop in tijden van corona

Je kan op dit moment twee kaartjes per persoon bestellen voor een voorstelling. Als je uit hetzelfde huishouden komt, kan je tijdens het bestellen kiezen voor een dubbele plaats. Indien je de voorstelling bezoekt met iemand met wie je niet samenleeft, raden we je aan om allebei los een enkele plaats te bestellen. Zo kunnen we de anderhalve meter waarborgen. 

Hoe is het om weer naar het theater te gaan? Lees alles over je bezoek in tijden van corona. Ben je benieuwd wat er met je kaartjes gebeurt die gekocht zijn voor de getroffen maatregelen? Bekijk of je voorstelling verplaatst of geannuleerd is.

Veelgestelde vragen over kaartverkoop

  • Hoeveel kaartjes kan ik bestellen per voorstelling?

    Je kan op dit moment twee kaartjes per persoon bestellen voor een voorstelling. Als je uit hetzelfde huishouden komt, kan je tijdens het bestellen kiezen voor een dubbele plaats. Indien je de voorstelling bezoekt met iemand met wie je niet samenleeft, raden we je aan om allebei los een enkele plaats te bestellen. Zo kunnen we de anderhalve meter waarborgen. 

  • Kan ik met iemand naar een voorstelling die geen onderdeel is van mijn huishouden? 

    Ja dat kan, maar bestel allebei zelf een kaartje. In de zaal zit je dan op 1,5 meter afstand van elkaar.

  • Kan ik zelf kiezen waar ik zit in de zaal?

    Nee, dat gaat helaas niet. Je koopt een kaartje zonder rij- en stoelnummer en krijgt voorafgaand aan de voorstelling een plekje toegewezen in de zaal.

  • Ik heb een kaartje gekocht, maar ik heb gezondheidsklachten of een huisgenoot met koorts op de dag van de voorstelling. Wat moet ik doen?

    Als je last hebt van onderstaande klachten op de dag van de voorstelling, laat je dat weten via kassa@hnt.nl of 088 3565356. Je kan niet naar de voorstelling komen, maar kan de kaarten inruilen voor een nieuwe voorstelling of tegoedbon.

    1.     Heb je verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, keelpijn, lichte hoest of verhoging (tot 38 graden Celsius)? Blijf thuis!  

    2. Heb je verkoudheidsklachten en koorts (boven 38 graden Celsius) en/of benauwdheid? Blijf thuis, en dat is ook van toepassing op huisgenoten

  • Hoe reserveer ik een rolstoelplek?

    Stuur een mailtje naar kassa@hnt.nl met de titel van de voorstelling, de aanvangstijd en of je met één of twee personen komt. Je kan ook telefonisch je kaartje reserveren via 088 3565356.

  • Kan ik aan de deur een kaartje kopen?

    Nee, je kan je kaartje alleen van tevoren bestellen via de website, per mail of telefonisch. 

  • Ik heb kaarten voor een voorstelling tussen 12 maart en 25 juli die is geannuleerd of verplaatst. Wat moet ik doen?

    Je vindt hier alle antwoorden op vragen over geannuleerde en verplaatste voorstellingen.

 

Algemene informatie

Centrale kassa van Het Nationale Theater

Vanwege de zomersluiting is de kassa t/m 16 augustus niet bereikbaar.

De avondkassa van de Koninklijke Schouwburg, Theater aan het Spui en Zaal 3 is voorlopig ook niet open. 

Telefoon

088 3565356 (ma - vr 12.00 tot 18.00 uur)

Mail

Mail met vragen of problemen naar kassa@hnt.nl.

Telefonisch bestellen

Bestel je graag telefonisch? Dat kan. Je kan de kaarten achteraf direct via een e-mail met betaallink afrekenen, dan ontvang je de kaarten daarna meteen in je mailbox. Alleen een reservering plaatsen kan ook, deze vervalt dan na 7 dagen. Ontvang je de kaarten liever per post? Dat kan tot 3 werkdagen voor de voorstelling. De verzendkosten bedragen € 3,-. 

Kortingen & acties

Kortingen en acties zijn geldig op rang 1 t/m 3 en niet in combinatie met elkaar.

Persoonlijke gegevens

Indien je kaarten voor een voorstelling hebt aangeschaft waarbij een wijziging plaatsvindt, ontvang je een persoonlijk bericht. Het is daarom erg belangrijk om je contactgegevens zo volledig mogelijk in te vullen en deze goed te controleren. Ons privacy-statement vind je op www.hnt.nl/privacy. 

Retourneren of ruilen

Ruilen voor een andere voorstelling of een tegoedbon kan tot 3 werkdagen voor de voorstelling via de kassa. Hiervoor rekenen we administratiekosten van € 2,-. Kan je de voorstelling niet bezoeken vanwege gezondheidsklachten in de 24 uur voorafgaand aan je bezoek? Dan kan je je kaarten inruilen voor een nieuwe voorstelling of ontvang je een tegoedbon. 

Verloren kaarten
Kaarten kwijt? Bij de kassa kan je tegen administratiekosten van € 2,- kopiekaarten krijgen.

Slechthorenden

De Grote Zaal van de Koninklijke Schouwburg beschikt over een radiografische installatie voor slechthorenden. Je kan op vertoon van je toegangsbewijs een hoofdtelefoon ophalen bij de informatiebalie in de foyer. In Theater aan het Spui, Zaal 3 en HNT Studio's is geen installatie beschikbaar.

Mindervaliden

Voor rolstoelgebruikers zijn in de Grote Zaal van de Koninklijke Schouwburg en in beide zalen van Theater aan het Spui een aantal rolstoelplaatsen gereserveerd. Indien je  van deze plaatsen gebruik wilt maken, neem dan tijdig contact op met de kassa via 088 3565356 of via kassa@hnt.nl.

Laatkomers

Laatkomers lopen het risico na aanvang niet of later toegelaten te worden tot de voorstelling. Mobiele telefoons dienen voor aanvang uitgezet te worden. Het is op geen enkele locatie toegestaan om foto-, film- en/of geluidsopnamen te maken.

Smart Tickets

Voor de voorstellingen van Harrie Jekkers in verkopen wij in samenwerking met ons kassasysteem Ticketmatic extra veilige e-tickets om doorverkoop tegen te gaan. Dit houdt in dat je je toegangsbewijzen niet per e-mail of post ontvangt, maar dat ze alleen te vinden zijn in de Ticketmatic app op je smartphone. Deze app kan je downloaden in de AppStore of de Playstore. De gekochte tickets worden pas twee uur van tevoren actief en kunnen op deze manier niet worden doorverkocht. Meer informatie en de juiste gebruikswijze >

Koninklijke Schouwburg

Korte Voorhout 3, 2511 CW Den Haag

Rangindeling Koninklijke Schouwburg

Op dit moment kan je kaarten kopen voor twee verschillende rangen: de zaal en het balkon. Bekijk de plattegrond om een indruk te krijgen van de stoelindeling op anderhalve meter afstand. 

Portemonneeloze pauze

In de Koninklijke Schouwburg zijn bij vrijwel alle voorstellingen zowel een drankje in de pauze als de bewaakte garderobe bij de prijs inbegrepen. Indien de voorstelling geen pauze heeft, krijg je het drankje na afloop. In Theater aan het Spui en Zaal 3 geldt geen portemonneeloze pauze.

Theater aan het Spui

Spui 187, 2511 BN Den Haag

Garderobe

De garderobe van Theater aan het Spui is onbewaakt. Je kunt je waardevolle spullen kosteloos opbergen in een kluisje.

Zaal 3

De Constant Rebecqueplein 20a, 2518 RA Den Haag

Voor meer informatie over Zaal 3 kun je terecht www.zaal3.nl. 

Cookies

We maken gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content van derden af te beelden, zoals ook video’s, en voor verschillende andere toepassingen. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door ‘akkoord’ te klikken, stem je hiermee in. Als je niet akkoord bent, kan je via de knop ‘Instellingen aanpassen’ je voorkeuren opgeven. Meer informatie…

Cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. Zo wordt uw winkelmandje onthouden tijdens de bestelling en kunt u inloggen op de website.

Maar cookies zijn ook nodig om de ervaring op de website te verrijken. Bijvoorbeeld media van derde partijen, zoals video's, gaan vaak gepaard met cookies. Ook houden we statistieken bij om de site doorlopend te verbeteren.

Als laatste worden cookies ook gebruikt om informatie rond onze marketing-activiteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk uit te kunnen uitvoeren.

Cookie instellingen