Je bezoek in tijden van corona

Hoe gaat je bezoek eraan toe op anderhalve meter afstand? Welke maatregelen zijn er getroffen en waar kan je rekening mee houden? Voordat je de voorstelling bezoekt, raden we je aan om de veelgestelde vragen door te lezen.

Heb je een vraag over het kopen van kaarten in tijden van corona? Lees meer ⟶

Veelgestelde vragen

  • Waar kan ik straks plaatsnemen?

    Je koopt een kaartje zonder rij- en stoelnummer en zoekt voor aanvang een plekje in de zaal. In de grote zaal van de Koninklijke Schouwburg kan je wel van tevoren kiezen tussen balkon en zaal. Tussen alle plekken zit minstens 1,5 meter afstand, tenzij je een sociale eenheid vormt.

  • Hoe lang van tevoren is het theater geopend?

    De deuren van de hoofdingang gaan een uur voor aanvang open. Je kan ongeveer een half uur voor de voorstelling je plekje in de zaal uitzoeken.

  • Ik heb een kaartje gekocht, maar ik heb, of mijn huisgenoot heeft, gezondheidsklachten op de dag van de voorstelling. Wat moet ik doen?

    Als je last hebt van onderstaande klachten op de dag van de voorstelling, kan je dat laten weten via kassa@hnt.nl of 088 3565356. Je kan niet naar de voorstelling komen, maar je kan je kaarten inruilen voor een nieuwe voorstelling of tegoedbon.

    1. Je hebt verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, een loopneus, keelpijn, lichte hoest of verhoging (tot 38 graden Celsius).

    2. Je hebt verkoudheidsklachten en koorts (boven 38 graden Celsius) en/of benauwdheid. 

    3. Je huisgenoot heeft klachten uit bovenstaande twee punten.

  • Is de bar geopend?

    Ja. Het is alleen mogelijk om met PIN te betalen.

  • Is er een pauzedrankje?

    In de Koninklijke Schouwburg is het pauzedrankje over het algemeen bij je kaartje inbegrepen. In Theater aan het Spui en Zaal 3 niet. Vinden er twee voorstellingen op één dag plaats en bezoek je de eerste voorstelling? Dan staan de drankjes voor je klaar voor aanvang van de voorstelling. Je mag je drankje ook meenemen naar de zaal. Als je naar de tweede voorstelling gaat, ontvang je je drankje na de voorstelling.

  • Kan ik na de voorstelling nog wat drinken en napraten in de foyer?

    Indien er twee voorstellingen op één dag plaatsvinden je en kaartjes hebt voor de laatste voorstelling (dit is vaak om 21:30 uur) ben je van harte welkom om iets te blijven drinken in de foyer. Als je de eerste voorstelling bezoekt (dit is vaak om 19:30 uur), vragen we je om na afloop het theater te verlaten. Zo kunnen we genoeg ruimte maken in de foyers om de bezoekers van tweede voorstelling te ontvangen. Hetzelfde geldt voor middagvoorstellingen. Heb je kaartjes voor een voorstelling die maar één keer op een avond plaatsvindt? Dan kan je natuurlijk blijven na afloop.

    Als je je drankje hebt, vragen wij je om niet te blijven staan, maar om plaats te nemen in een van de stoelen in de foyers. De stoelen staan op 1,5 meter afstand van elkaar en moeten daarom op dezelfde plek blijven staan. Ook vragen wij je om op deze plek te blijven zitten en om niet rond te lopen met je drankje. We willen je alvast bedanken voor je medewerking.

  • Is de garderobe geopend?

    Nee, je kan je jas meenemen naar de zaal en over je stoel hangen.

  • Kan ik gebruikmaken van het toilet?

    Ja, je kan gebruikmaken van het toilet. De toiletten worden grondig gereinigd.

  • Kan ik voorafgaand/na afloop van de voorstelling dineren in het theater?

    Je bent van harte welkom bij Restaurant Drie, het restaurant van Zaal 3. Vergeet niet van tevoren een tafeltje te reserveren. Theaterbrasserie Wasserman (Koninklijke Schouwburg) is helaas gesloten en de soep van de dag wordt niet geserveerd in Theater aan het Spui.

  • Zijn de locaties nog steeds rolstoeltoegankelijk?

    Ja, de locaties zijn nog steeds rolstoeltoegankelijk. Vanwege de 1,5 meteropstelling is er in de meeste gevallen een aangepaste zaal. Wil je van tevoren doorgeven dat je met een rolstoel komt via kassa@hnr.nl? 

  • Zijn er aangepaste huisregels in de theaters?

    Er is een aantal huisregels, waarvan wij vragen of je ze voor je bezoek door wil lezen. Zo is het niet toegestaan om staand te applaudiseren, vragen we je om na afloop te blijven zitten tot je onder begeleiding de zaal kan verlaten en neem je je jas mee de zaal in.

  • Welke maatregelen zijn er genomen zodat iedereen voldoende afstand van elkaar kan houden?

    We hebben voor alle theaters uiteenlopende maatregelen genomen waardoor onze bezoekers, ons personeel en onze artiesten minimaal 1,5 meter afstand van elkaar kunnen houden. Enkele van deze maatregelen zijn:

    1. Er zijn aangepaste routes gecreëerd waardoor je met zo min mogelijk oponthoud naar de plek in de zaal geleid wordt;

    2. Alle beschikbare stoelen hebben altijd een afstand van minimaal 1,5 meter. Je zit alleen direct naast iemand uit je eigen huishouden of sociale eenheid. Bezoek je de voorstelling met iemand uit een ander huishouden, bestel dan elk apart je kaart;

    3. We leven de algemene hygiënevoorschriften van het RIVM na. Er is in de theaters een ruime verspreiding van desinfecterende handgel, zeeppompjes en papieren handdoekjes.

Als je nog iets wil vragen, helpen we je graag verder via 088 3565356 (12:00 – 18:00 uur) of kassa@hnt.nl.

''Fijn om weer terug te zijn''

Na afloop vragen we je per mail hoe je je bezoek hebt ervaren. Heb je je veilig gevoeld? En wat zouden we kunnen doen om je bezoek nog veiliger te maken? Al veel bezoekers hebben de enquête  ingevuld. We zijn blij te horen dat zij zich veilig en welkom voelen en het bezoek ondanks de noodzakelijke maatregelen als bijzonder, prettig en heel fijn ervaren wordt. Welkom terug! 

Cookies

We maken gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content van derden af te beelden, zoals ook video’s, en voor verschillende andere toepassingen. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door ‘akkoord’ te klikken, stem je hiermee in. Als je niet akkoord bent, kan je via de knop ‘Instellingen aanpassen’ je voorkeuren opgeven. Meer informatie…

Cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. Zo wordt uw winkelmandje onthouden tijdens de bestelling en kunt u inloggen op de website.

Maar cookies zijn ook nodig om de ervaring op de website te verrijken. Bijvoorbeeld media van derde partijen, zoals video's, gaan vaak gepaard met cookies. Ook houden we statistieken bij om de site doorlopend te verbeteren.

Als laatste worden cookies ook gebruikt om informatie rond onze marketing-activiteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk uit te kunnen uitvoeren.

Cookie instellingen