Je bezoek in tijden van corona

In juni verwelkomen we dertig bezoekers per zaal. Als de maatregelen worden versoepeld, wordt dit aantal per 1 juli opgehoogd naar honderd. Hoe gaat je bezoek eraan toe op anderhalve meter afstand? Welke maatregelen zijn er getroffen en waar kan je rekening mee houden?

Ben je benieuwd hoe je kaartjes bestelt in tijden van corona? Lees meer

Veelgestelde vragen

  • Naast wie mag ik zitten in de zaal?

    Personen die gezamenlijk een huishouden voeren of een sociale eenheid vormen, zoals een gezin, partners of huisgenoten kunnen naast elkaar zitten in de zaal. Bezoek je de voorstelling met iemand waar je afstand van moet houden, bestel je kaarten dan apart. Alleen zo kunnen wij ervoor zorgen dat er voldoende ruimte in de zaal is om afstand te kunnen bewaren.  

  •  Waar zit ik straks in de zaal?

    Je koopt een kaartje zonder rij- en stoelnummer. Voor aanvang van de voorstelling krijg je een plekje in de zaal. Tussen alle plekken zit minstens 1,5 meter afstand.

  • Hoeveel kaarten kan ik bestellen?

    Op dit moment kan je maximaal twee kaarten tegelijk bestellen. Dit kan alleen als je uit hetzelfde huishouden komt. Wil je met iemand naar de voorstelling met wie je niet samenleeft? Bestel dan allebei los een kaartje. 

  • Welke maatregelen zijn er genomen zodat iedereen voldoende afstand van elkaar kan houden?

    We hebben voor alle theaters uiteenlopende maatregelen genomen waardoor onze bezoekers, ons personeel en onze artiesten minimaal 1,5 meter afstand van elkaar kunnen houden. Enkele van deze maatregelen zijn:

    - Er zijn aangepaste routes gecreëerd waardoor je met zo min mogelijk oponthoud naar de plek in de zaal geleid wordt;
    - Alle beschikbare stoelen hebben altijd een afstand van minimaal 1,5 meter; je zit alleen direct naast iemand uit je eigen huishouden of sociale eenheid, zoals een gezin, partners of huisgenoten. Bezoek je de voorstelling met iemand uit een ander huishouden, bestel dan elk apart je kaart
    - Bij de ingang vindt een checkgesprek plaats om te bepalen of uw bezoek een risico oplevert.
    - We leven de algemene hygiënevoorschriften van het RIVM na. Er is in de theaters een ruime verspreiding van desinfecterende handgel, zeeppompjes en papieren handdoekjes.

  • Hoe lang van tevoren is het theater geopend?

    De deuren van de hoofdingang gaan altijd een half uur voor aanvang open.

  • Is de bar geopend?

    Ja. Het is alleen mogelijk om met PIN te betalen.

  • Is er een pauzedrankje?

    Je kaartje is exclusief pauzedrankje. De bar is wel geopend.

  • Ik heb een kaartje gekocht, maar ik heb gezondheidsklachten of een huisgenoot met koorts op de dag van de voorstelling. Wat moet ik doen?

    Als je last hebt van onderstaande klachten op de dag van de voorstelling, laat je dat weten via kassa@hnt.nl of 088 3565356. Je kan niet naar de voorstelling komen, maar kan de kaarten inruilen voor een nieuwe voorstelling of tegoedbon.

    1.     Heb je verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, keelpijn, lichte hoest of verhoging (tot 38 graden Celsius)? Blijf thuis!  

    2. Heb je verkoudheidsklachten en koorts (boven 38 graden Celsius) en/of benauwdheid? Blijf thuis, en dat is ook van toepassing op huisgenoten

  • Kan ik gebruikmaken van het toilet?

    Je kan alleen bij hoge nood gebruikmaken van het toilet. De toiletten worden grondig gereinigd.

  • Kan ik na de voorstelling nog wat drinken en napraten in de foyer?

    Het is mogelijk om na de voorstelling nog na te praten met een drankje, dit kan alleen aan een door ons toegewezen tafeltje. 

  • Kan ik voorafgaand/na afloop van de voorstelling dineren in het theater?

    Je bent van harte welkom bij Restaurant Drie, het restaurant bij Zaal 3. Vergeet niet van tevoren een tafeltje te reserveren. Theaterbrasserie Wasserman (Koninklijke Schouwburg) is helaas gesloten en de soep van de dag wordt niet geserveerd in Theater aan het Spui.

  • Kan ik mijn handen desinfecteren?

    Ja, de algemene hygiënevoorschriften van het RIVM worden nageleefd. Er staat een desinfectiepaal bij de ingang en in de toiletten kan je gebruikmaken van desinfecterende handgel, zeeppompjes en papieren handdoekjes.

  • Is er een gezondheidscheck bij binnenkomst?

    Ja, bij de hoofdingang worden de onderstaande vijf vragen gesteld, indien je een van de vragen met ja beantwoord kan je de voorstelling niet bezoeken en word je verzocht je kaarten in te wisselen voor een andere voorstelling of tegoedbon. 

    1. Had je een of meerdere van deze klachten in de afgelopen 24 uur?
    - Hoesten
    - Neusverkoudheid
    - Koorts vanaf 38 graden
    - Benauwdheidsklachten

    2. Heb je op dit moment een huisgenoot met koorts en/of benauwdheidsklachten?

    3. Heb je het nieuwe coronavirus gehad en is dit de afgelopen 7 dagen vastgesteld?

    4. Heb je een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus en heb je in de afgelopen 14 dagen contact met hem/haar gehad terwijl hij/zij nog klachten had?

    5. Ben je in thuisisolatie, omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld?

  • Is de garderobe geopend?

    Nee, je kan je jas meenemen naar de zaal en over je stoel hangen.

Als je nog iets wil vragen, helpen we je graag verder via 088 3565356 (12:00 – 18:00 uur) of kassa@hnt.nl.

Cookies

We maken gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content van derden af te beelden, zoals ook video’s, en voor verschillende andere toepassingen. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door ‘akkoord’ te klikken, stem je hiermee in. Als je niet akkoord bent, kan je via de knop ‘Instellingen aanpassen’ je voorkeuren opgeven. Meer informatie…

Cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. Zo wordt uw winkelmandje onthouden tijdens de bestelling en kunt u inloggen op de website.

Maar cookies zijn ook nodig om de ervaring op de website te verrijken. Bijvoorbeeld media van derde partijen, zoals video's, gaan vaak gepaard met cookies. Ook houden we statistieken bij om de site doorlopend te verbeteren.

Als laatste worden cookies ook gebruikt om informatie rond onze marketing-activiteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk uit te kunnen uitvoeren.

Cookie instellingen