Je bezoek in tijden van corona
Op dit moment zijn onze theaters gesloten. Hoe ziet je bezoek eruit op het moment dat je weer naar het theater kan? Welke maatregelen zijn er getroffen en waar kan je rekening mee houden? Voordat je de voorstelling bezoekt, raden we je aan om de veelgestelde vragen door te lezen.
- Heb je een vraag over het bestellen van kaarten in tijden van corona? Lees meer
- Ben je benieuwd of jouw voorstelling doorgaat? Bekijk de status per voorstelling
Veelgestelde vragen
-
Ik heb kaarten voor een voorstelling tot en met 9 februari. Wat nu?
Onze theaters zijn gesloten tot en met 9 februari gesloten. We nemen zo snel mogelijk per mail of telefonisch contact met je op. Sommige voorstellingen kunnen verplaatst worden en andere zijn helaas defitief geannuleerd. Bekijk de status per voorstelling tot en met 9 februari. -
Moet ik een mondkapje dragen als ik het theater bezoek?
Het dragen van een mondkapje in alle publieke binnenruimtes, waaronder theaters, is voor iedereen vanaf 13 jaar verplicht. Mensen met een zitplaats zijn hiervan uitgesloten. Eenmaal in de zaal, mag het mondkapje dus af. Ook de medewerkers in de theaters dragen een mondkapje. De verplichting tot het dragen van een mondkapje geldt niet voor mensen die vanwege een beperking of ziekte geen mondkapje kunnen dragen of opzetten. -
Waar kan ik straks plaatsnemen?
Je koopt een kaartje zonder rij- en stoelnummer en zoekt voor aanvang een plekje in de zaal. In de grote zaal van de Koninklijke Schouwburg kan je wel van tevoren kiezen tussen balkon en zaal. Tussen alle plekken zit minstens 1,5 meter afstand, tenzij je een sociale eenheid vormt.
-
Hoe lang van tevoren is het theater geopend?
De deuren van de hoofdingang gaan ongeveer een half uur voor aanvang open. -
Ik heb een kaartje gekocht, maar ik heb, of mijn huisgenoot heeft, gezondheidsklachten op de dag van de voorstelling. Wat moet ik doen?
Als je last hebt van onderstaande klachten op de dag van de voorstelling, kan je dat laten weten via kassa@hnt.nl of 088 3565356. Je kan niet naar de voorstelling komen, maar je kan je kaarten inruilen voor een nieuwe voorstelling of tegoedbon.
1. Je hebt verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, een loopneus, keelpijn, lichte hoest of verhoging (tot 38 graden Celsius).
2. Je hebt verkoudheidsklachten en koorts (boven 38 graden Celsius) en/of benauwdheid.
3. Je huisgenoot heeft klachten uit bovenstaande twee punten.
-
Is de bar geopend?
De bar is zowel voorafgaand en na afloop van de voorstelling gesloten. -
Is de garderobe geopend?
Nee, je kan je jas meenemen naar de zaal en over je stoel hangen. -
Kan ik gebruikmaken van het toilet?
Ja, je kan gebruikmaken van het toilet. De toiletten worden grondig gereinigd. -
Kan ik voorafgaand/na afloop van de voorstelling dineren in het theater?
Na de maatregelen van 13 oktober is ook Restaurant Drie, het restaurant bij Zaal 3, gesloten. Theaterbrasserie Wasserman in de Koninklijke Schouwburg was al gesloten. Het is dus helaas niet mogelijk om te dineren voorafgaand aan je bezoek. -
Zijn de locaties nog steeds rolstoeltoegankelijk?
Ja, de locaties zijn nog steeds rolstoeltoegankelijk. Vanwege de 1,5 meteropstelling is er in de meeste gevallen een aangepaste zaal. Wil je van tevoren doorgeven dat je met een rolstoel komt via kassa@hnt.nl? -
Welke maatregelen zijn er genomen zodat iedereen voldoende afstand van elkaar kan houden?
We hebben voor alle theaters uiteenlopende maatregelen genomen waardoor onze bezoekers, ons personeel en onze artiesten minimaal 1,5 meter afstand van elkaar kunnen houden. Enkele van deze maatregelen zijn:
1. Er zijn aangepaste routes gecreëerd waardoor je met zo min mogelijk oponthoud naar de plek in de zaal geleid wordt;
2. Alle beschikbare stoelen hebben altijd een afstand van minimaal 1,5 meter. Je zit alleen direct naast iemand uit je eigen huishouden of sociale eenheid. Bezoek je de voorstelling met iemand uit een ander huishouden, bestel dan elk apart je kaart;
3. We leven de algemene hygiënevoorschriften van het RIVM na. Er is in de theaters een ruime verspreiding van desinfecterende handgel, zeeppompjes en papieren handdoekjes.
Als je nog iets wil vragen, helpen we je graag verder via 088 3565356 (14:00 – 18:00 uur) of kassa@hnt.nl.
''Fijn om weer terug te zijn''
Na afloop vragen we je per mail hoe je je bezoek hebt ervaren. Heb je je veilig gevoeld? En wat zouden we kunnen doen om je bezoek nog veiliger te maken? Al veel bezoekers hebben de enquête ingevuld. We zijn blij te horen dat zij zich veilig en welkom voelen en het bezoek ondanks de noodzakelijke maatregelen als bijzonder, prettig en heel fijn ervaren wordt. Welkom terug!