Je bezoek aan Het Nationale Theater
Je bent van harte welkom in de Koninklijke Schouwburg, Theater aan het Spui en Zaal 3. Op deze pagina vind je veelgestelde vragen over je bezoek. Daaronder vind je meer informatie over parkeren en toegankelijkheid.
Heb je een vraag over het bestellen van kaarten? Lees meer over kaartverkoop. Staat jouw vraag hier niet tussen? Vul het contactformulier in of bel 088 3565356 (ma t/m za van 14:00 tot 18:00 uur), dan helpen we je graag verder.
Veelgestelde vragen
Mocht de voorstelling niet gespeeld kunnen worden, bijvoorbeeld doordat er iemand ziek is, dan krijg je altijd de keuze om 1) het bedrag van je kaarten volledig terug te ontvangen 2) je kaarten om te zetten in een voucher en 3) je kaarten om te zetten in een donatie. Je leest hier alles over kaartverkoop.
De deuren van de hoofdingang gaan ongeveer een uur voor aanvang open.
Ga je naar een voorstelling in de grote zaal van de Koninklijke Schouwburg? Dan staat er een rij- en stoelnummer op je kaartje. Bekijk de zaalplattegrond van de grote zaal van de Koninklijke Schouwburg. Let op: op deze plattegrond zijn vier rangen. Het kan goed zijn dat de voorstelling die jij bezoekt slechts één of twee rangen heeft.
In Theater aan het Spui en Zaal 3 kan je op de avond zelf kiezen waar je zit.
Bij sommige voorstellingen in onze theaters is het mogelijk om voorafgaand te lunchen of dineren. Dit zie je dan staan op de pagina van de voorstelling of je ontvangt hier een mailtje over als je al kaarten hebt. Van vrijdag tot en met zondag is Zaal 3 ook geopend van 12.00 tot 20.00 uur voor een hapje en drankje.
Ja, de locaties zijn rolstoeltoegankelijk. Wil je van tevoren doorgeven dat je met een rolstoel komt via service@hnt.nl?
We kunnen het ons voorstellen dat je graag nog wat afstand wil houden. In veel gevallen kun je dan toch naar de voorstelling komen. Neem contact op met de kassa via service@hnt.nl of 088 3565356, dan bespreken we samen wat er mogelijk is. Indien er genoeg plek is, kunnen we ervoor zorgen dat de stoelen naast jou leeg blijven.
Als je nog iets wil vragen, helpen we je graag verder via 088 3565356 (14:00 – 18:00 uur) of service@hnt.nl.