Je bezoek aan onze theaters
Veelgestelde vragen
Hoe lang van tevoren is het theater geopend?
Op voorstellingsdagen gaan de deuren van de Koninklijke Schouwburg en Theater aan het Spui een uur voor aanvang open. Zaal 3 opent om 18:00 uur tijdens voorstellingen in de avond, of vanaf 12:00 uur bij voorstellingen in de middag.
Kan ik dineren in het theater?
Restaurant Sol in de Koninklijke Schouwburg
Kom je gezellig eten in de Koninklijke Schouwburg? Ons restaurant Sol is bij veel voorstellingen geopend. In samenwerking met restaurant De Basiliek serveren we een vast seizoensmenu. Ben je benieuwd op welke data je voorafgaand aan de voorstellig kunt dineren en wat er geserveerd wordt?
Dineren in de Koninklijke Schouwburg
Bourgondische maaltijden in Zaal 3
In Zaal 3 kun je iedere avond voor de voorstelling komen dineren. Indien de voorstelling overdag is, bieden we vaak ook een lunch aan. Verwacht bourgondische maaltijden met uitgesproken smaken, vaak geïnspireerd door de mediterranee. Seizoensproducten leiden het menu. Reserveren kan tegelijk met het kopen van je kaartje, of via onderstaande knop:
Sommige vrijdagavonden is het 'Patatje met...' (zie hieronder) en serveren we uitsluitend friet. De gewone kaart van Zaal 3 is dan niet te bestellen.
Italiaans in Theater aan het Spui
In Theater aan het Spui werken we samen met restaurant Pazze e Pizze. Ieder seizoen serveren we weer iets anders, zoals huisgemaakte lasagne, winterse minestronesoep of gevulde cannelloni. Bij de pasta krijg je ook verschillende antipasti (voorgerechten). Denk aan een aardappel-pecorino kroketjes, traditionele foccacia of bijvoorbeeld arancini (risotto gebakken in een krokant jasje).
dineren in Theater aan het Spui
Patatje met...
Of kom je een patatje eten? Bij ons geniet je iedere vrijdag van friet én een voorstelling in de Koninklijke Schouwburg, Theater aan het Spui of Zaal 3. Meer weten? Kijk op de pagina van deze actie via onderstaande knop:
Waar mag ik plaatsnemen in Theater aan het Spui en Zaal 3?
In Zaal 1 van Theater aan het Spui heb je een vaste plek. Je vindt je rij- en stoelnummer op je kaartje. In Zaal 2 van Theater aan het Spui en in Zaal 3 aan het De Contant Rebecqueplein mag je zelf een plek uitkiezen. In deze zalen zit je op iedere plek goed. Je hoeft niet in de rij te staan en kunt voorafgaand aan de voorstelling gezellig iets drinken. Ook is het vlakkevloertheater ook een plek om mensen te ontmoeten. Als je iemand tegenkomt in de foyer, en je graag naast elkaar wil zitten, dan kan dat dus gewoon. We wensen je een hele fijne voorstelling!
Waar mag ik plaatsnemen in de Koninklijke Schouwburg?
Ga je naar een voorstelling in de grote zaal van de Koninklijke Schouwburg? Dan staat er een rij- en stoelnummer op je kaartje. Je kunt de zaalplattegrond van de grote zaal van de Koninklijke Schouwburg alvast bekijken.
Op deze plattegrond zijn vier rangen. Het kan goed zijn dat de voorstelling die jij bezoekt slechts één of twee rangen heeft. Ook komt het soms voor dat er 'vrije plaatskeuze' staat op je kaartje voor de voorstelling in de grote zaal. Dan mag je zelf een plek uitkiezen.
In het Paradijs van de Koninklijke Schouwburg, in Zaal 2 van Theater aan het Spui en in Zaal 3 kan je op de avond zelf kiezen waar je zit. Lees hierboven meer.
Zijn de theaters (rolstoel)toegankelijk?
Ja, al onze theaters zijn rolstoeltoegankelijk. Fijn als je van tevoren via service@hnt.nl aan ons doorgeeft dat je met een rolstoel komt, dan kunnen we een plek in de zaal voor je reserveren. Lees meer over de toegankelijkheid van onze theaters.
Waar kan ik parkeren?
Onze theaters zijn goed bereikbaar met zowel eigen- als openbaar vervoer. Ook is er genoeg plek om je fiets neer te zetten. Voor zowel de Koninklijke Schouwburg als Theater aan het Spui zijn parkeergarages in de omgeving te reserveren. Lees meer over de bereikbaarheid van onze theaters.
Wat gebeurt er als de voorstelling niet door kan gaan?
Mocht de voorstelling niet gespeeld kunnen worden, bijvoorbeeld doordat er iemand ziek is, dan krijg je altijd de keuze om 1) het bedrag van je kaarten volledig terug te ontvangen 2) je kaarten om te zetten in een voucher en 3) je kaarten om te zetten in een donatie. Lees meer over kaartverkoop.
Mag ik nog naar binnen als de voorstelling al is begonnen?
Als de voorsteling is begonnen, is het helaas niet meer mogelijk om de zaal in te gaan.
Als je nog iets wil vragen, helpen we je graag verder via 088 3565356 (14:00 – 18:00 uur) of service@hnt.nl.