Je bezoek aan Het Nationale Theater
Veelgestelde vragen
De deuren van de hoofdingang gaan ongeveer een uur voor aanvang open.
Ga je naar een voorstelling in de grote zaal van de Koninklijke Schouwburg? Dan staat er een rij- en stoelnummer op je kaartje. Bekijk de zaalplattegrond van de grote zaal van de Koninklijke Schouwburg. Let op: op deze plattegrond zijn vier rangen. Het kan goed zijn dat de voorstelling die jij bezoekt slechts één of twee rangen heeft.
In Theater aan het Spui en Zaal 3 kan je op de avond zelf kiezen waar je zit.
Mocht de voorstelling niet gespeeld kunnen worden, bijvoorbeeld doordat er iemand ziek is, dan krijg je altijd de keuze om 1) het bedrag van je kaarten volledig terug te ontvangen 2) je kaarten om te zetten in een voucher en 3) je kaarten om te zetten in een donatie. Je leest hier alles over kaartverkoop.
Koninklijke Schouwburg
Bij veel voorstellingen in de Koninklijke Schouwburg is het mogelijk om te dineren in onze theaterbrasserie Sol. Er is een vast theatermenu voor € 27,50 dat ieder seizoen verandert. Op de pagina hieronder zie je wanneer je bij ons kunt dineren en lees je meer over het menu. Ook kun je via deze pagina een tafeltje reserveren.
Dineren in de Koninklijke Schouwburg
Zaal 3
In Zaal 3 kun je voorafgaand aan iedere voorstelling mee-eten. Voor € 19,50 kies je uit verschillende gerechten die zijn geïnspireerd op de Franse keuken. Er zal overwegend vegetarisch worden gekookt, maar er zullen ook vlees- en visgerechten op tafel staan. Voor ieder wat wils! Je kunt aanschuiven tussen 18.00 en 20.00 uur.
Theater aan het Spui
In Theater aan het Spui is geen restaurant. Bij sommige voorstellingen bieden we wel een maaltijd aan in de foyer. Dat staat dan altijd op de pagina van de voorstelling.
Ja, de locaties zijn rolstoeltoegankelijk. Wil je van tevoren doorgeven dat je met een rolstoel komt via service@hnt.nl? Lees meer over de toegankelijkheid van onze theaters.
Onze theaters zijn goed bereikbaar met zowel eigen- als openbaar vervoer. Ook is er genoeg plek om je fiets neer te zetten. Voor zowel de Koninklijke Schouwburg als Theater aan het Spui zijn parkeergarages in de omgeving te reserveren. Meer informatie hierover vind je op deze pagina.
We kunnen het ons voorstellen dat je graag nog wat afstand wil houden. In veel gevallen kun je dan toch naar de voorstelling komen. Neem contact op met de kassa via service@hnt.nl of 088 3565356, dan bespreken we samen wat er mogelijk is. Indien er genoeg plek is, kunnen we ervoor zorgen dat de stoelen naast jou leeg blijven.
Als je nog iets wil vragen, helpen we je graag verder via 088 3565356 (14:00 – 18:00 uur) of service@hnt.nl.