Hoge bomen
-
wo 29 okt 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
do 30 okt 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
vr 31 okt 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
za 1 nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
zo 2 nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
wo 5 nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
do 6 nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
vr 7 nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
za 8 nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
zo 9 nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
wo 12 nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
do 13 nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
do 13 nov 202517:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
vr 14 nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
za 15 nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
zo 16 nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
wo 19 nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
do 20 nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
do 20 nov 202517:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
vr 21 nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
za 22 nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
zo 23 nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
Wanneer hij Leyla (Soumaya Ahouaoui) opzoekt, acteur en een van zijn slachtoffers, ontdekt hij dat zij aan haar eigen voorstelling werkt. Wat begint als een poging tot verzoening, ontaardt in een gevecht om het verhaal. Hun ontmoetingen zijn bovendien olie op het vuur voor de groepen die zich aan hen verbonden hebben: de bezoekers in de theaters, tegenover de demonstranten daarbuiten. Een botsing nadert, en geweld hangt in de lucht.
Hoge bomen is een nieuwe tekst van Koen Caris, waarin hij het gebied van daderschap, slachtofferschap, schuld en vergeving onderzoekt.
"Ik weet niet hoe we met daders om moeten gaan. Verlies je, eenmaal schuldig bevonden, voorgoed je recht op een publiek voor jouw verhaal? Of is uiteindelijk je straf geweest en mag er gerehabiliteerd worden? En welke verantwoordelijkheid hebben wij omstanders daarin, ook naar de slachtoffers toe?" - Schrijver Koen Caris
Open Call: springplank voor talent
De Open Call is een langdurige samenwerking tussen Het Nationale Theater en Theater Bellevue, waarin de auteur wordt gezocht voor een nieuwe tekst van een Lunchtheatervoorstelling (voorstellingen die om 12.30u beginnen). Veelal jonge schrijvers en jong regietalent werken samen met acteurs uit het ensemble van Het Nationale Theater. Ze krijgen de kans om vlieguren te maken en misschien nog wel belangrijker: een publiek voor hun voorstellingen op te bouwen.
Open Call #3
Schrijver Koen Caris won de derde Open Call met de vraag "Hoe kunnen mensen vanuit extreem tegengestelde posities elkaar nog begrijpen?". De leescommissie bestond uit Tom Helmer (De Schrijversstudio Theater Bellevue), Melissa Knollenburg (schrijver en Toneelschrijfhuis), Nedra Arsenovic-Kenzari (QISSA), Raygin Fullinck (regisseur), Bram Coopmans (acteur Het Nationale Theater) en Kyra Mol (dramaturg o.a. bij Het Nationale Theater).
"Een gewaagde en uitdagende tekst waarin verschillende uiteenlopende partijen het grijze gebied betreden. Met een kritische en zachte blik weet Koen Caris hedendaagse vragen op scherp te zetten." - regisseur Raygin Fullinck
Eerder edities
Met de tekst Exit Poll wonnen schrijvers Joeri Heegstra en Max Wind de eerste Open Call in 2023. De samenwerking was een groot succes, waardoor zij komend seizoen onze nieuwe voorstelling Operation Hellfire (regie Eric de Vroedt) schrijven. Afgelopen voorjaar was Hen van Roos Bottinga te zien, haar debuut als schrijver.
Schrijver Koen Caris
Koen Caris (1988) schrijft toneelstukken, romans en hoorspelen. Dat doet en deed hij onder meer voor Kobra Theaterbureau, BNNVARA, VPRO, Bellevue Lunchtheater, De Hoorspelfabriek, Atlas Contact, TPH Zeeland en Slagwerk Den Haag. Hij ontving de Hebban Debuutprijs, het TheaterTekstTalent-Stipendium en diverse prijzen op Café Theater Festival en Fringe, en werd genomineerd voor onder meer de ITs Playwriting Award, de Zilveren Reissmicrofoon en de Prix Europa.
Credits
Tekst Koen Caris
Regie Raygin Fullinck
Spel Soumaya Ahouaoui, Bram Coopmans
Dramaturgie Kyra Mol
Muziek Jin Hoogerwerf
Deze samenwerking wordt ondersteund door VandenEnde Foundation
Mede mogelijk gemaakt door Fonds Podiumkunsten