Hoge bomen
-
Wed 29 Oct 202512:30try-outTheater Bellevue, Amsterdam
-
Thu 30 Oct 202512:30try-outTheater Bellevue, Amsterdam
-
Fri 31 Oct 202512:30try-outTheater Bellevue, Amsterdam
-
Sat 1 Nov 202512:30premièreTheater Bellevue, Amsterdam
-
Sun 2 Nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
Wed 5 Nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
Thu 6 Nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
Fri 7 Nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
Sat 8 Nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
Sun 9 Nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
Wed 12 Nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
Thu 13 Nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
Thu 13 Nov 202517:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
Fri 14 Nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
Sat 15 Nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
Sun 16 Nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
Wed 19 Nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
Thu 20 Nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
Thu 20 Nov 202517:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
Fri 21 Nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
Sat 22 Nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
Sun 23 Nov 202512:30Theater Bellevue, Amsterdam
-
Wed 26 Nov 202520:30Zaal 3, Den HaagDe Constant Rebecqueplein 20-A
vrije plaatskeuze Regular € 16,50 Youths up to and including the age of 30 € 12,50 -
Thu 27 Nov 202520:30Zaal 3, Den HaagDe Constant Rebecqueplein 20-A
vrije plaatskeuze Regular € 16,50 Youths up to and including the age of 30 € 12,50 -
Fri 28 Nov 202520:30Zaal 3, Den HaagDe Constant Rebecqueplein 20-A
vrije plaatskeuze Regular € 16,50 Youths up to and including the age of 30 € 12,50
Als Sven plotseling op de stoep staat, met de vraag of zij wil bijdragen aan een voorstelling waarin hij zijn daderschap onderzoekt, moet Leyla zich opnieuw verhouden tot de man die haar beschadigde. Svens terugkeer haalt alles overhoop: oud zeer van een ogenschijnlijk genezen wond, maar ook nieuw verlangen naar rechtvaardigheid. Wat begint als een poging tot begrip, mondt uit in een strijd om het recht een verhaal te mogen vertellen.
In Hoge bomen stelt schrijver Koen Caris de vraag: hoe moeten we omgaan met terugkerende daders? Is hun straf uiteindelijk ‘voorbij’ en is er recht op rehabilitatie? Verliezen zij, eenmaal schuldig bevonden, voorgoed hun recht op een publiek voor hun verhaal? En wie mag daaraan meebeslissen?
“Rond de MeToo-beweging zijn mensen vaak en plein public de cultuursector uitgestuurd. Velen van hen zijn inmiddels toch weer in dit veld aan het werk. Wat vinden we daarvan? Is dat een teken van groei en vergeving, of van vergeetachtigheid of zelfs opportunisme?” - schrijver Koen Caris
Open Call: springplank voor talent
De Open Call is een langdurige samenwerking tussen Het Nationale Theater en Theater Bellevue, waarin de auteur wordt gezocht voor een nieuwe tekst van een Lunchtheatervoorstelling (voorstellingen die om 12.30u beginnen). Veelal jonge schrijvers en jong regietalent werken samen met acteurs uit het ensemble van Het Nationale Theater. Ze krijgen de kans om vlieguren te maken en misschien nog wel belangrijker: een publiek voor hun voorstellingen op te bouwen.
Open Call #3
Schrijver Koen Caris won de derde Open Call met de vraag "Hoe kunnen mensen vanuit extreem tegengestelde posities elkaar nog begrijpen?". De leescommissie bestond uit Tom Helmer (De Schrijversstudio Theater Bellevue), Melissa Knollenburg (schrijver en Toneelschrijfhuis), Nedra Arsenovic-Kenzari (QISSA), Raygin Fullinck (regisseur), Bram Coopmans (acteur Het Nationale Theater) en Kyra Mol (dramaturg o.a. bij Het Nationale Theater).
"Een gewaagde en uitdagende tekst waarin verschillende uiteenlopende partijen het grijze gebied betreden. Met een kritische en zachte blik weet Koen Caris hedendaagse vragen op scherp te zetten." - regisseur Raygin Fullinck
Eerdere edities
Met de tekst Exit Poll wonnen schrijvers Joeri Heegstra en Max Wind de eerste Open Call in 2023. De samenwerking was een groot succes, waardoor zij komend seizoen onze nieuwe voorstelling Operation Hellfire (regie Eric de Vroedt) schrijven. Afgelopen voorjaar was Hen van Roos Bottinga te zien, haar debuut als schrijver.
Over de makers
Koen Caris (1988) schrijft toneelstukken, romans en hoorspelen. Dat doet en deed hij onder meer voor Kobra Theaterbureau, BNNVARA, VPRO, Bellevue Lunchtheater, De Hoorspelfabriek, Atlas Contact, TPH Zeeland en Slagwerk Den Haag. Hij ontving de Hebban Debuutprijs, het TheaterTekstTalent-Stipendium en diverse prijzen op Café Theater Festival en Fringe, en werd genomineerd voor onder meer de ITs Playwriting Award, de Zilveren Reissmicrofoon en de Prix Europa.
Raygin Fullinck (1995) studeerde in 2024 af aan de Regie Opleiding van de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. Hij presenteerde recent zijn theatrale onderzoek tijdens Beginnings van Frascati Producties en is als maker aangesloten bij De Bende van Branoul. Voor Raygin is theater een uitnodiging om de diversiteit aan gedachten te belichten en te omarmen, vanuit de overtuiging dat vanuit één enkele blik tientallen perspectieven naast elkaar kunnen bestaan, elk met hun eigen waarheid en waarde.
Credits
Tekst Koen Caris
Regie Raygin Fullinck
Spel Soumaya Ahouaoui, Bram Coopmans
Muziek Jin Hoogerwerf
Decorontwerp Nina Kay
Lichtontwerp Floriaan Ganzevoort
Dramaturgie Kyra Mol
Techniek Sjef van de Ven, Lucas de Groen, Ray Vaessen
Coproductie Theater Bellevue & Het Nationale Theater
Deze samenwerking wordt ondersteund door VandenEnde Foundation
Mede mogelijk gemaakt door Fonds Podiumkunsten