COCK
-
vr 2 feb 202420:15Koninklijke Schouwburg, Den HaagGrote zaal
1e Rang Normaal € 27,50 Jongeren t/m 30 jaar € 17,50 2e Rang Normaal € 24,50 Jongeren t/m 30 jaar € 17,50 3e Rang Normaal € 21 Jongeren t/m 30 jaar € 17,50 4e Rang Normaal € 12,50 -
vr 2 feb 202420:15Bestel via deze link als je gebruik maakt van de voorzieningen voor doven en slechthorendenKoninklijke Schouwburg, Den HaagGrote zaal
-
za 3 feb 202420:15Koninklijke Schouwburg, Den HaagGrote zaal
1e Rang Normaal € 27,50 Jongeren t/m 30 jaar € 17,50 2e Rang Normaal € 24,50 Jongeren t/m 30 jaar € 17,50 3e Rang Normaal € 21 Jongeren t/m 30 jaar € 17,50 4e Rang Normaal € 12,50
Voor het eerst in Nederland te zien: de award winnende voorstelling COCK. Doet het ertoe tot wie of tot wat we ons aangetrokken voelen?
In regie van Char Li Chung brengt Theater Oostpool dit scherpe en humoristische toneelstuk over liefde, identiteit en seksualiteit. Een prikkelend drama, vol vermakelijke en hartverscheurende dialogen. Op West End in Londen was COCK al een overdonderend succes. Met acteurs Daniel Cornelissen, Sander Plukaard, Joy Delima en Peter Blok verovert COCK nu ook de Nederlandse theaters.
Char Li Chung maakte eerder al een succesvol drieluik over historische queer figuren (Don Caravaggio, De Profundis en Edward II – The gay king) en trok afgelopen seizoen uitverkochte zalen met De Banangeneratie, een voorstelling over de Aziatische gemeenschap in Nederland. Nu is Char Li terug met een queer voorstelling, deze keer gesitueerd in de wereld van nu.
Cock biedt een verfrissende en liefdevolle kijk op seksualiteit, onze obsessie met zekerheid en ons diepgewortelde ongemak met ambiguïteit. Waarom moeten we ons in een wereld vol eindeloze mogelijkheden beperken met labels?
Credits
tekst Mike Bartlett | vertaling Han van Wieringen | regie Char Li Chung | spel Daniel Cornelissen, Joy Delima, Peter Blok en Sander Plukaard | dramaturgie Madelon Kooijman | lichtontwerp Yuri Schreuders | kostuumatelier Femke van Neerven | hoofd productie Rudy van Wijk | productieleiding Ilze Versloot | hoofd techniek Nik Tenten | marketing Daniel Jaspers, Femke Krijntjes & Luca Renting | campagnebeeld Elza Jo