All-inclusive

Julian Hetzel | Campo | Müncher Kammerspiele
17 apr
20:15
  • wo 17 apr
    20:15 - 21:40
    Theater aan het Spui, Den Haag
    Zaal 2

We kennen allen wel de recente beelden van beeldenstormers in Irak en Syrië, waarbij iconisch erfgoed gesloopt werd. Maar wat als dergelijke afbeeldingen van vernietigingen, die op ons netvlies gebrand zijn, eigenlijk ook tools op zich zijn om aan strategische oorlogsvoering te doen? Wat als het museum een verlengstuk van het slagveld wordt

See English text below

Onderdeel van:
Vrijheidsweken bij HNT

Onderzoek naar oorlogsvoering

In All inclusive zet Julian Hetzel zijn kritische onderzoek naar oorlogsvoering verder, door zowel de esthetisering als de kapitalisering van geweld zichtbaar te maken. All inclusive plaatst kunst naast oorlog, toeristen naast vluchtelingen en verbindt realiteit met verbeelding tijdens een ambigue rondleiding doorheen een imaginair museum. Een museum waar de realiteit terugslaat. Want wat als souvenirs eigenlijk trofeeën blijken te zijn?
 

Julian Hetzel

Julian Hetzels werk is doorwrocht, provocant, geëngageerd en toegankelijk. Het bevindt zich op het snijvlak van theater, performance, media, muziek en beeldende kunst en heeft over het algemeen een droog gevoel voor humor en een sterk politieke ondertoon. Vaak werkt hij met een documentaire benadering en ontwikkelt hij performatieve situaties die de gangbare theatrale situatie uitdagen. Vanaf 2018 is Julian Hetzel associated artist bij kunstencentrum CAMPO in Gent.

In English
The raw material for “All Inclusive” is debris. Several kilos of rubble from a conflict zone in Syria have been imported to central Europe. These leftovers of the war have been transformed into art. This process of value creation became the core idea of this art project. All Inclusive is a performance about the aesthetisation of violence at the same time it is an exhibition and a marketplace for souvenirs and trophies. All Inclusive examines the principle of “creation through destruction” and explores the explosive force of image wars and the economy of empathy.

“All Inclusive” juxtaposes art and war, tourists and refugees, reality and imagination in a journey through a temporary exhibition space. The audience is invited to watch a visit through a museum where reality strikes back.

Accepteert u onze cookies?
Om uw bezoek aan deze website persoonlijk en snel te maken, gebruiken wij diverse cookies. Wij gaan ervan uit dat u dat goed vindt, wanneer u de site bekijkt.
Meer informatie